Its a new day its a new dawn

Då ha man skaffat blogg.se, jag vet jag är lite sen men vafan varför skulle man vara som alla andra. Men skit samma.


I
lördags om jag hem från underbara Kreta, vill verkligen dit igen. Redan första dagen gick vi hela vägen från Agiii apostolii, där vi bodde. Till Agia Marina, där min släkt bor. Skulle vara ca 3 km dit, men var minst 5. Plus vi tog strandvägen som kändes mycket längre. Träffade min släkt som bor där och såg hur deras Tavern med mera. Har tydligen en affär med en massa märkessaker. (Ville köpa) Dag två var vi ute i Chania och shoppade lite. På måndagen  var vi ute och åkte båt...bara en timme men det var värt det. Tyckte jag, men Jessica började må illa. Under tisdagen var vi bara i poolen vid hotellet och tog det lungt för vi skulle till min pappas kusins mamma och äta hos henne.. snitzel. underart gott.. Sen gick vi hemmåt mot hotellet. tog nog närmre 2 timmar att hitta dit. Men vi hittade, men var tvugna att fråga en familj om hjälp. Den minsta killen var kanske 12 år. Och engelskan var bra. suprising.
Sen rullade dagarna bara på och der var fredag. Åkte till ett vattenland som heter limonopolus ngt. 
Saknar kreta. 37 grader i skuggan.. åhh säger jag bara.


Just nu sitter jag uppe i STOCKHOLM hos Alexandra. Jämför min solbränna med hennes.. Vilken blekfis.. nej haha.. nu ska jag inte vara taskig.
Kom hit i torsdags.. Efter alex slutat jobba så gick vi ut och shoppade i stockholm city.. I fredags kom Dave hit. Längesen man träffade honom..Lika söt som alltid. Der roliga började redan när vi åkte rulltrappan upp från t-banan, Alex satt sig ner och tänkte att vi sa till henne när  vi var uppe. Men vi glömde bort det typ. Sekunden efter så fastnade hennes klänning i rullandet och jag trillar över henne, landade mjukt. Dave klarar ta sig förbi. Vi hinner precis resa oss upp innan en barnfamilj är på dom sista stegen. På kvällen var vi ute på 360, borde finnas nere i eslöv med.. *keep on dreaming*.
Vaknade upp med en röd tå... måste ha gått in i ett bordsben eller dylikt. Vet inte om den är bruten eller bara en rejäl vrikning. Känns som den är bruten. Men det finns inget att göra åt det., bara att leva på som ingenting hänt. Jag överlever nog. På lördagen var vi på gröna lund. Precis när vi står i kön till Kvasten så hör vi TAKIDA börjar spela på scenen ... head over heals *sjunger*.
I söndags var vi och åt hos Alex pappa, som är en pastor, lite läskigt först när man fick höra det. Men det gick som smort. Alex hade vattenkrig med sin pappa och han kompis. Slutade med att hon vann, tror jag.
Igår tog vi det bara lungt och gick runt lite på gamla stan och satt på krogar med Dave och drack öl/cider. Skit mysigt.
Sedan var det dax att gå till Arlandaexpress och säga hejdå till honom. Senare på kvällen var det tänkt att vi skulle hem till en av alex kompisar som heter Sandra. Men när vi handlat det vi skulle ha till grillningen så kände vi oss inte tillräkligt krya för att åka dit. så slutade med att vi stannade hemma.
Dagen slutade med att vi la oss och kollade på tv. Som vi sedan somnade till. Båda två, lyckat.
Idag har vi varit ute och shoppat igen. Första dagen utan någon kille här och vi är igång igen. ;) Idag blev det bara en topp och en present till mamsen. Jättefint armband från Guldfynd. När vi kom hem fick jag höra av en kompis att en gångbro i kista hade fallit ihopa och minst en person hade omkommit. Första tanken var .. Skit, tänk om jag och Alex gott där... För vi var nämligen i kista den tiden det hände.
Efter det har vi bara tagit det lungt framför tvn, Sex and the city nu. Ett tag sen man tittade på det, vill säga första kvällen jag kom hit.  Och vi äter även godis. Smaskens.

Lyssnar även på en sommarplåga. Och det roliga är, jag har aldrig hört den innan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0