Första jobbdagen.

Då var det första jobbdagen idag på det nya jobbet. Började med att jag steg upp kl 05.45, var hur pigg som helst. Jag hade kunnat gå upp redan 4.15 om jag velat. Vaknade då och var hur pigg som helst. Sen körde jag till jobbet. Ingen hade kommit när jag kom dit. Tur jag fick en nyckel i torsdags. Bytte om och så så jag var klar till Björn kom.
Började lite halvyrt. Började med att ta fram frukost till alla småungar. Sen undanplockning och diskning.
Sen hade vi frukost. Efter det fick jag äran att steka biffarna, de blev hur fina och goda som helst.
Ja dagen såg ut som de brukar göra i prinsip. Inga halvfabrikat här inte.. SKÖNT.
Tror jag hälsade på runt omkring 30 personer. Jag minns vad han förste hette. Det var Dennis. Men det var för han var först.. och kille. Vilket där inte var många utav. Sen var det en tjej som hette Camilla. MEN JAG KOMMER BARA IHÅG DET NAMNET BARA FÖR ATT MIN STORA SYSTER HETER DET. FATTAR DU NU LOUISE?
Dagen avslutades med ett kort APT. Sen var det bara att köra hemmåt.
Fick även ett Sms från Jenny på skafferiet. Som sa att jag inte fått jobbet där. Och att hon hade haft svårt att välja vem som skulle få det. Men var smart och sa att hon kunde höra av sig om de skulle behöva någon hjälp någon gång.
Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska äta för något idag.. ? Ska man vara lat och köpa något färdigt? Jag orkar nog inte laga något. Fast jag hellre äter något hemlagat. Får se vilket utav det blir. Men de blir ingen mat ännu. Har precis ätit en utav mina hembakade Kladdkaksmuffins med gräddnougat i. De var riktigt goda. Vill ni ha receptet så är det bara att fråga så är jag snäll och ger det till er kanske ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

ja men om du läser hur du skrev det innan så lät det ju helt jävla fel. det sa mamma med. haaaahaaaa

2010-01-25 @ 19:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0