Varför bokar man tvättid när man inte har tid ?

Idag var det tänkt att jag skulle tvätta, men hade tydligen tagit tiden 12.00-16.00.. och jag slutar ju inte förrän 14.00, hemma vid ca 15.00. Så jag förstår inte varför jag sätter upp EN TIMMES tvättid.
Sen när jag skulle sätta upp en ny så gick det inte mer denne månaden, för jag hade tydligen "tvättat" 6 gånger redan denne månaden. Vilket inte stämmer. Men jag han som tur med nöd och näppe tvätta allt utom min matchtröja och ett par jeans. Jeansen kan vänta. Men tröjan måste jag ha på lördag. Så den får jag tvätta hos mamma och pappa.
Idag på jobbet så fick jag äran att laga maten typ, fick skiva upp kasslern och sedan göra såsen helt själv. Nice. Den blev sketagod. Mycket svamp i såsen. 
Ikväll/inatt ska det börja snöa igen. Det ska bli snöstorm typ. Hoppas verkligen inte det. Vill kunna ta mig till och från jobbet. Med min bil, vill verklgen inte ta tåg och buss. De kan faktiskt också köra fast eller vara med i olyckor. Mamma ska jobba natt så jag har den turen att hon ska smsa mig kl 4 och skriva hur vägarna är.
Runt halv 6 kom Therese hit så åt vi varsin halv pizza och snackade lite. Hon gick för en liten stund sedan.
Ikväll ska jag kanske träna ikväll igen, jag får se. Ja orkar inte. Plus jag ska upp tidigt. Så får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0